#31. Puritan's Pride, Vitapil z biotyną

     Suplement diety znany wielu z nas - słynny Vitapil! Natalka jeszcze przed całym włosomaniactwem wynalazła informacje o tym cudeńku, które ma za zadanie zapobiegać wypadaniu, łamliwości i rozdwajaniu, a co więcej - przywraca gęstość i połysk. Wszystko według producenta. Dodatkowo wyczytała, że przyspiesza porost włosów. Więc mając problemy ze zniszczoną czupryną poleciała do apteki kupić pierwsze opakowanie. I co dalej? Brała pierwsze 2 miesiące, ale na włosach specjalnych efektów nie było. Może faktycznie ciut mniej wypadały, były zdrowsze przez podcięcie, rosły jak wcześniej. Za to paznokcie mile wzmocnione. Poleciała zaraz po kolejne opakowanie...





     Planowana kuracja miała trwać jak u innych 3-4 miesiące i przerwa. Jako że wpadło mi w ręce drugie duże opakowanie postanowiłam ,,zjeść'' je całe, a po tych 60 tabletkach zrobić przerwę. Trzeci miesiąc minął dość spokojnie, czwarty za to niespecjalnie. Zaczęłam pielęgnację włosów jak przystało na kręcone - zaczęłam zwracać uwagę na wszystko.. Składy produktów, skręt włosów, przetłuszczanie ich, wypadanie. I zaczął się cyrk.. Włosy zawsze trzymały się na głowie bardzo dobrze, nie miałam problemów z nadmiernym wypadaniem, ale w czwartym miesiącu doznałam szoku. Zaczęłam gubić włosy nieziemsko. Vitapil nie pomagał, odstawiłam przed skończeniem kuracji. 
     

     Ciężko ocenić czy miał na to wpływ suplement, przedawkowanie witamin, podrażnienie skalpu, czy coś jeszcze. Na włosach osobiście nie zauważyłam żadnej poprawy, paznokcie - na początku tak, potem mniej. 
     Co z obietnicami producenta? Nic nie znalazło pokrycia w moim przypadku, mimo dość konkretnych nadziei w składzie jak i obietnicach producenta. 

     Skład produktu:
dwuwinian choliny  125 mg
kwa pantotenowy (D-pantotenian wapnia)  100 mg (1666,7%)*
proteiny sojowe  100 mg
inozytol  50 mg
niacyna (amid kwasu nikotynowego)  35 mg (218,8%)*
PABA (kwas paraaminobenzoesowy)  30 mg
żelazo (siarczan żelaza (II))  15 mg (107,1%)*
cynk (glukonian cynku)  15 mg (150%)*
mangan (glukonian manganu)  5 mg (250%)*
drożdże  5 mg  
miedź (glukonian miedzi(II))  2000 ug (200%)*
kwas foliowy (kwas pteroilomonoglutaminowy)  400 ug (200%)*
biotyna (D-biotyna)  300 ug (600%)*
jod (jodek potasu)  150 ug (100%)*
witamina B12 (cyjanokobalamina)  6 ug (240%)*

* procent zalecanego dziennego spożycia


     Szkoda, bo skład wydaje się być porządny. Kolejna uwaga! Tabletki powinno spożywać się w trakcie posiłku - nigdy na pusty żołądek! Mogą powodować mdłości i problemy żołądkowe. Całe szczęście mnie to ominęło, zawsze brałam pod koniec śniadania, albo przy późniejszych posiłkach.
     Niewątpliwym plusem jest dawka spożycia - jedna tabletka dziennie.


     Ogólnie chyba nie polecam. Opakowanie 60 tabletek w wygodnym słoiczku kosztuje około 30 złotych, to nie dużo jak na dwa miesiące kuracji, można spróbować, na kogoś innego może działać bardzo dobrze, na mnie chyba nie działał wcale. 
     Większe nadzieje wiążę z witaminką B5 - pantotenianem wapnia, który obecny jest też w Vitapilu, zwiększeniu zjadanych owoców i warzyw i uzupełnianiu NNKT. 
      Może miałyście jakieś przygody z tym suplementem? Działał na Was? Może nadal go bierzecie? Albo macie godny polecenia jakiś inny suplement? Wszystkie opinie mile widziane :)


      Pozdrawiam,

      sm.

14 komentarzy:

  1. Nigdy go nie brałam i na razie nie biorę żadnych suplementów :) Jestem wierna drożdżom i pokrzywie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm...nie miałam
    aktualnie połykam tabletki z Bratka, mają działać na cerę no zobaczymy jak się spiszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. tego akurat jeszcze nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja chciałam go kiedyś brać, ale dziewczyny mi odradziły, ze względu na dolegliwości żołądkowe. od dwóch dni biorę CP i piję skrzypokrzywę ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dolegliwości pojawiają się, kiedy bierzesz na pusty żołądek, ja przez 4 miesiące nie miałam żadnych problemów z powodu tego suplementu :)

      Usuń
  5. Miałam ostatnio zamiar kupić Vitapil, ale ostatecznie zdecydowałam się na Falvit. :)
    PS. Będę studiować farmację. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to co na początku i ja chciałam ;-) to będziemy w sumie na podobnym poziomie, bo ja zaczynam technika farmaceutycznego od września prawdopodobnie !:)

      Usuń
  6. tego suplementu nie miałam :) niedawno kupiłam sobie algi morskie i aloes bio, takie najbardziej 'naturalne' i zdrowe mi się wydały... bez jakichkolwiek dodatków, żelatyn, powlekania, substancji pomocniczych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zauważam u siebie średnie efekty po przyjmowaniu takich suplementów.. dziękuję kochana ;* już za godzinkę się zbieram i w podróż :D

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie brałam, ale ja bardzo rzadko biorę suplementy. teraz prawie kończę kurację cp i może zainwestuję w ten vitapil... 30 zł za dwie miesiące to podobnie jak za CP (4 opakowania po 7zł).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można spróbować, a jak u Ciebie CP się spisuje?

      Usuń
  9. Types of Body TreatmentsBody treatments consist of exfoliation, hair removal, since it's easier to be more committed and explicit than that. Also, you should eat, train, and live to have optimal. Should gel breast implant sizes their focus be primarily on building muscle and strength using the same methods that men use. L, Xie, Y. I will give you fiber, which help gel breast implant sizes a person shed pounds, then your muscles will make them stronger also.

    Check out my site: celebritybreastimplants.info

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ze swojej strony mogę polecić stary, dobry Humavit Skrzyp Pokrzywa. Kosztuje koło 10 zł za 250 tabletek i przynajmniej na mnie działa bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  11. brałam, nie polecam ;p nic a nic nie działało na mnie, a wręcz mam wrażenie że wspomógł wypadanie włosów...

    OdpowiedzUsuń